Proposta didàctica

És hora de posar en pràctica alguns aspectes que hem après. Per aquest motiu, hem plantejat una proposta didàctica que podríem dur a terme amb els nostres alumnes utilitzant un dels programes que us hem presentat analitzats. En el nostre cas, hem decidit utilitzar el programa "Escrilandia". Una de les possibilitats que ens ofereix el programa és la de treballar la descripció.

Com molts sabem escriure no és una de les habilitats més divertides pels nens i nenes en gran majoria i molt menys haver de escriure un text descriptiu. És per això que hem planejat una activitat que malgrat dur-se a terme a nivell individual acabaria tenint una repercussió col·lectiva.

El que faríem doncs seria el següent: en primer lloc, deixaríem escollir a cada nen si vol fer una descripció d'un paisatge o d'un personatge. Cada nen farà la seva descripció sense tenir en compte cap criteri previ, és a dir, que poden fer-ho com més els hi agradi.

Un cop realitzada aquesta primera fase faríem un recull de tots els texts que han sortit. És en aquest moment en el què els nens s'ho passarien millor ja que a partir de tots els seus personatges i els seus paisatges crearan una història comuna entre tota la classe. Per fer-ho, per exemple, podem realitzar un mural que englobi tots els texts amb els dibuixos dels nens i nenes sobre les seves descripcions.

Com podem veure a part de treballar el text descriptiu amb el programa acabaríem fent també, un treball narratiu. Segurament, els nens s'ho passarien molt bé, estarien motivats i sense adonar-se estarien practicant dos tipus diferents de text. Us animem a provar-ho!

1 comentaris:

 

Contribuïdors